Αγία Μαρίνα – Αεροδρόμιο ξανά χωρίς μετεπιβίβαση

1

Αύριο ή το αργότερο τη Δευτέρα θα επανέλθει η γραμμή του μετρό που συνδέει απευθείας το Λεκανοπέδιο με το αεροδρόμιο, χωρίς μετεπιβίβαση στον σταθμό Δουκ. Πλακεντίας. Από την 1η Νοεμβρίου, με απόφαση της εταιρείας ΣΤΑΣΥ που διαχειρίζεται τα μέσα σταθερής τροχιάς, η γραμμή Αγία Μαρίνα-«Ελ. Βενιζέλος» έσπασε σε δύο κομμάτια με στόχο τον εξορθολογισμό των δρομολογίων. Παρέμεινε ο βασικός κορμός στη διαδρομή Αγία Μαρίνα-Δουκ. Πλακεντίας, από όπου οι επιβάτες με προορισμό τους υπόλοιπους σταθμούς ώς το αεροδρόμιο συνέχιζαν με άλλο συρμό.

Στόχος αυτής της αλλαγής ήταν να ενισχυθεί η πυκνότητα των δρομολογίων στη βασική γραμμή Αγία Μαρίνα-Δουκ. Πλακεντίας, αφού με το «ψαλίδισμα» της διαδρομής από και προς το αεροδρόμιο, που διαρκεί 47 λεπτά, εξασφαλίζονται τρεις συρμοί, με έξι βαγόνια ο καθένας, καθώς και 10 οδηγοί. Πρόκειται για βαγόνια ειδικής κατασκευής, με διπλό σύστημα ηλεκτροδότησης που επιτρέπει την κίνηση στο δίκτυο του μετρό το οποίο έχει τροφοδοσία από τις ράγες, αλλά και στη γραμμή του προαστιακού που εξυπηρετείται από εναέριο σύστημα.

Η αλλαγή όμως έφερε ταλαιπωρία στους επιβάτες του αεροδρομίου, καθώς είναι υποχρεωμένοι να κάνουν μετεπιβίβαση και μάλιστα φορτωμένοι με αποσκευές. Το πρόβλημα πολλαπλασιάζεται γιατί ο σταθμός στη Δουκ. Πλακεντίας δεν έχει κεντρική αποβάθρα, όπως π.χ. στην Εθνική Αμυνα, που σημαίνει ότι οι φορτωμένοι επιβάτες πρέπει να μεταφερθούν στην απέναντι πλευρά, χρησιμοποιώντας δύο φορές κυλιόμενες σκάλες. Μετά τις έντονες αντιδράσεις, η διοίκηση των ΣΤΑΣΥ ετοιμάζεται να ανακοινώσει, πιθανότατα σήμερα, την επαναφορά των δρομολογίων του αεροδρομίου, χωρίς μετεπιβίβαση. «Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει βάση ο ισχυρισμός ορισμένων συνδικαλιστών πως η αλλαγή έγινε λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και αναλώσιμων», διευκρίνισε στην «Εφ.Συν.» αρμόδια πηγή της εταιρείας.

Ματαίωση σχεδίου

Η ακύρωση του μέτρου ανατρέπει ένα σημαντικό σχέδιο των ΣΤΑΣΥ, που προβλέπει την αξιοποίηση του δικτύου του προαστιακού, σε πρώτη φάση στη διαδρομή Πειραιάς-Αθήνα (σταθμός Λαρίσης)-Αεροδρόμιο. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», τα δοκιμαστικά δρομολόγια θα ξεκινούσαν στις αρχές Ιανουαρίου με τους τρεις από τους συρμούς του μετρό που έχουν τη δυνατότητα να κινηθούν στο σιδηροδρομικό δίκτυο.

Να σημειωθεί ότι η εταιρεία διαθέτει ήδη άδεια από τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ) για την εκτέλεση δρομολογίων στο σιδηροδρομικό δίκτυο, με βάση την οποία χρησιμοποιεί τη γραμμή του προαστιακού. Επιπλέον, με βάση διάταξη του πρόσφατου νόμου για τα υδατοδρόμια, οι ΣΤΑΣΥ έχουν το δικαίωμα να επεκτείνουν τα δρομολόγιά τους στις όμορες περιφέρειες, που σημαίνει ότι μπορούν να φτάνουν ώς τη Χαλκίδα, τη Λαμία και το Κιάτο.

Στα σχέδια των ΣΤΑΣΥ είναι η απόκτηση νέων συρμών, με αγορά ή leasing, που μπορεί να γίνει εύκολα καθώς το βασικό δίκτυο του μετρό ακολουθεί τις προδιαγραφές των ανάλογων μέσων που υπάρχουν στις περισσότερες ευρωπαϊκές πόλεις. Οι συρμοί διπλής ηλεκτροδότησης που καλύπτουν τα δρομολόγια του αεροδρομίου αγοράστηκαν με ειδική παραγγελία και η παράδοση του τροχαίου υλικού γίνεται δύο χρόνια μετά την υπογραφή του συμβολαίου.

Μια τονωτική ένεση ήρθε στα οικονομικά του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών (ΟΑΣΑ) για την αγορά ηλεκτρονικών εισιτηρίων και καρτών. Στον διαγωνισμό που έγινε, η τιμή για τις κάρτες διαμορφώθηκε στα 0,77 ευρώ, ενώ στην προηγούμενη προμήθεια που είχε γίνει τον Δεκέμβριο του 2014 ήταν 2 ευρώ! Αυτό σημαίνει ότι για τις 500.000 νέες κάρτες διατέθηκαν 385 χιλιάδες ευρώ, έναντι ενός εκατ. που είχε δοθεί πριν από τέσσερα χρόνια.

Η τιμή για τα χάρτινα εισιτήρια διαμορφώθηκε στα 0,08 ευρώ, από 0,25 στο τέλος του 2014, επομένως για την προμήθεια 51,7 εκατ. κομματιών δόθηκαν 4,136 εκατ. ευρώ, αντί των 12,925 εκατ. ευρώ που θα χρειάζονταν με τα δεδομένα του προηγούμενου διαγωνισμού.

Έντυπη έκδοση

Πηγή: EFSYN.GR